Segadusest Tallinna Linnavalitsuse antud õppetöö korraldamise juhistega
Lugupeetud linnapea
Teame, et olete haridusvaldkonda nimetanud oma südameasjaks. Seetõttu kinnitan Teile enda ja paljude üllatust korraliku segaduse üle haridusvaldkonnas, ootused olid kõrgemad.
Talv ja kevad tõid Eestile, ka Tallinnale kogemuse tervisekriisist, mõjuga muudele valdkondadele. Suvi andis hingamist ning aega uueks hooajaks valmistumiseks. Nii teavitasite suvel Teie, et Tallinnas on valminud lihtne ja kindel valgusfoorisüsteem, mida järgides on võimalik teine laine, selle tekkides organiseeritult ja ressursse raiskamata üle elada.
Suvest sai sügis. Õppeaasta algul juhtunu saaks kokku võtta endise naaberriigi peaministri nendinguga – tahtsime paremat, aga välja tuli nagu alati.
Algas õppehooaeg ja foor läks katki. Koolide poolt vaadates põles seal kollane tuli. Täpsemalt kui vaadata plaani näitajaid, mille alusel pidid koolid tegutsema. Samal ajal teavitasite Teie, et tuli on roheline, aga liigume, nagu oleks kollane.
Kujutage ette, kui sama loogikaga õpetaksime liiklust – foor on ühte värvi, aga tegutseme, nagu oleks ta teist? Keskmise kategooria kaos. Kui olla leebe. Iga haridusasutus tegutses oma parima äranägemise ja loomingulise vaimu järgi.
Samal ajal kui abilinnapea Belobrovtsev kinnitab, et lapsi koju ei saadeta, ütlevad paljud koolid, et juba on alustatud klasside kaupa distantsõpet, sest linnajuhid on sellise mulje jätnud ja varasem foorisüsteem nii ju kirjeldas.
Sama kaost juhtimises, kus vasak käsi ei tea, mida parem teeb, iseloomustas suurepäraselt linnavalitsuse üle Eesti kuulsaks saanud pressikonverents. Ajal, mil koolides ja lasteaedades nakkus on harv, kuid pidudel kasvav, on lapsed koju õppima saadetud ning linnavalitsus kutsub pressikonverentsil inimesi vanalinna baaridesse aega veetma.
Haridusminister Mailis Reps, nagu valitsust kriisis nõustava teadusnõukoja juht, professor Irja Lutsar on massilist laste koolist koju saatmist ehk distantsõpet nimetanud ülepingutamiseks, soovitades meetmeid rakendada kohaselt nakkuse esinemisele. Põhimõttena, et seal, kus probleem, on ka distantsõppel oma koht, kuid põhjuseta rakendatud meetmed väsitavad ühiskonda ning toovad raskusi perede- ja tööelus.
Seetõttu oleme sunnitud Teilt aru pärima ja juhtima sellega tähelepanu, et saaks ja tuleks linna paremini juhtida. Kaootiline toimetamine hariduses mõjutab pea enamikku meie kodulinna peredest, asutustest ja ettevõtetest. Ning arvestades, et üks kriisi laine on selja taga ning meil puudub veel teadmine kriisi lõppkuupäevast, siis iga läbimõtlemata samm kulutab õhemaks Tallinna inimeste vastupanuvõimet tervise- ja majanduskriisile.
Seoses eeltooduga on meil Teile järgmised küsimused, millele palume kirjalikku ja suulist vastust: